فرنگیس حیدر پور
 
ورزش دوست من است
نظر یادتون نره دوستان عزیز
پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:, :: 10:44 ::  نويسنده : امیر حسین شاکری زاده بیکاه

فرنگیس حیدرپور

 
فرنگیس حیدرپور
زادروز ۱۳۴۱
روستای گورسفید گیلانغرب
محل زندگی روستای اوازین گور سفید گیلانغرب
ملیت ایرانی

فرنگیس حیدرپور(۱۳۴۱- ) ساکن روستای اوازین گورسفید از توابع گیلانغرب در کرمانشاه و از قهرمانان غیرنظامی جنگ ایران و عراق است.

زندگی

فرنگیس حیدرپور متولد سال ۱۳۴۱ در روستای اوازین است. او در حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش با یک تبر از خود در برابر سربازان ارتش بعث عراق دفاع کرد.[۱]. در سال ۱۳۵۹ پس از حمله عراق به روستای اوازین، مردم به دره های اطراف فرار می کنند. فرنگیس که در آن زمان هیجده سال داشت شب هنگام همراه برادر و پدرش جهت تهیه غذا به روستا باز می‌گردند. اما در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با عوامل عراقی کشته می شوند و فرنگیس در پی برخورد با دو سرباز عراقی بدون داشتن سلاح گرم، با تبر پدرش با سربازان درگیر شده، یکی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر می‌کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می دهد.

یادبود

پس از جنگ مجسمه ای از او در پارک شیرین کرمانشاه ساخته شد، با این حال به لحاظ مالی کمکی به وی صورت نگرفته است. فیلم مستند تبر بر اساس ماجرای کشته شدن سرباز عراقی توسط وی، به کارگردانی آرش اسحاقی ساخته شده است.


فرنگیس در آستانه 50 سالگی روزهای سختی را سپری می‌کند و به دلیل بیماری در بیمارستان شهدای کرمانشاه بستری شده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


سلام ایجانب امیر حسین شاکری زاده بیکاه متولد رودان هستم و درمدرسه ی نمونه دولتی دکتر حسابی درس میخوانم . در این وبلاگ مطالب اغلب ورزشی و رزمی و درسی و.... است که برای شما عزیزان گزاشته شده است.
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان من و تو باهم و آدرس شا.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 4
بازدید کل : 28051
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1




 
 
 
سید مهدی رهمتیآپلود عکس رایگان و دائمی آپ سیتیمسی و رونالدوآپلود عکس رایگان و دائمی آپ سیتیمسیآپلود عکس رایگان و دائمی آپ سیتی